Czy mogę uznać się kosztami poniesionymi przed otwarciem spółki ltd?
Czy wydatki związane z otwarciem spółki ltd mogę wliczyć sobie w koszty spółki, żeby zapłacić mniejszy podatek?
Wiadomo przecież, że np. doradztwo i otwarcie spółki ltd kosztuje i musiałem zapłacić za to ze swoich prywatnych pieniędzy. Czasami trzeba też ponieść jakieś inne koszty, zanim jeszcze spółka będzie zarejestrowana np. druk. Jak to jest w praktyce z odpisami?
Otwierając swoją spółkę limited, zanim zostanie ona zawiązana, zarejestrowana w Companies House i rozpocznie działalność biznesową, często będziesz musiał ponieść koszty z własnej kieszeni.
Te pierwsze poniesione przeze Ciebie koszty związane z nową działalnością będziesz mógł odpisać, a inaczej wpisać w koszty spółki pomniejszając tym samym podatek do zapłaty.
Zawierają się w tym wszelkie koszty dotyczące nowego biznesu np:
- koszty otwarcia spółki – jeżeli korzystasz z usług firmy, która realizuje dla Ciebie ten proces,
- koszty konsultingowe (doradcy biznesowi, podatkowi prawnicy itp),
- wydruk materiałów promocyjnych,
- zakup materiałów biurowych.
Najciekawsze jest to, że możesz odliczyć koszty poniesione aż do 7 lat przed rozpoczęciem działalności! Oczywiście muszą one dotyczyć tego konkretnego biznesu i muszą być wykazane z pierwszym dniem otwarcia spółki.
Oznacza to, że jeżeli po rozliczeniu pierwszego roku finansowego spółki przypomnisz sobie, że przed otwarciem firmy poniosłeś jakieś koszty związane z biznesem, nie będziesz już mógł się nimi uznać.
VAT również może zostać odzyskany, należy jednak pamiętać, że przepisy są w tym zakresie dość złożone.