fbpx

Marketing Bezpośredniej Reakcji (Direct Marketing) – klucz do sukcesu Twojej firmy

utworzone przez | Biznes i Marketing

Jeżeli czytałeś mój artykuł, „Dlaczego większość biznesów upada?” to wiesz dlaczego podejmowanie działań marketingowych oraz ich regularne stosowanie jest absolutnie niezbędne dla każdej firmy.

 

Czy Ty również masz ten problem?

Niestety wiele firm nie wie jak to robić, nie robi tego właściwie lub co najgorsze nie robi tego w ogóle. Próby podejmowania przez przedsiębiorców działań podobnych do tych, które stosują duże korporacje kończą się zazwyczaj niepowodzeniem, słabym rezultatem lub wyrzuceniem budżetu marketingowego w błoto.

Wbrew pozorom rozwiązanie jest bardzo proste. Aby faktycznie skutecznie realizować działania marketingowe w swojej firmie i osiągać świetne rezultaty sprzedażowe zamiast reklamy brandingowej (instytucjonalnej) musisz zacząć stosować…

 

Marketing bezpośredniej reakcji
(Direct Marketing)

Marketing bezpośredniej reakcji to taki, gdzie klient jest motywowany do podjęcia jakiegoś działania. To brakujący element praktycznie większości reklam, co powoduje, że są niewydajne i nieefektywne.

Ty musisz podejmować mądre działania marketingowe, które pozwolą Ci z każdej zainwestowanej złotówki uzyskać konkretny zwrot z inwestycji.

Z każdej złotówki chcesz uzyskać 2 zł, a później 20 zł, 100 zł, a z tego 3000 zł i więcej. Nie chcesz tylko zabawiać ludzi i wydawać pieniędzy na to co jest modne i ładne.

Chcesz mieć możliwość testowania i mierzenia wszystkich swoich działań, aby później ulepszać te, które przynosiły najlepsze rezultaty sprzedażowe.

Jeżeli korzystasz z reklamy, to zawsze powinieneś coś zaoferować swojemu klientowi i zachęcić go do podjęcia natychmiastowego działania (zadzwonienie, przyjście do Twojej firmy, dokonanie zakupu itp.) – to jest podstawa.

 

Reklama „instytucjonalna” nie jest dla Ciebie

Nie chcesz wydawać pieniędzy na reklamy po to, żeby prezentować Twoje nowe logo czy nową myśl kreatywną – to jest rzecz drugorzędna. Reklama brandingowa czy wizerunkowa to marzenia na temat tego, że ktoś, kto zobaczył Twoją reklamę, kiedyś będzie o Tobie pamiętał i skorzysta z Twoich produktów czy usług. To nie jest dla Ciebie.

Sam David Ogilvy, który jest uznawany za ojca reklamy i stworzył jedną z najbardziej uznanych agencji marketingowych na świecie (Ogilvy & Mather) przyznaje, że sukces jego agencji został zbudowany właśnie na marketingu bezpośredniej reakcji.

Jak mówi Ogilvy tylko osoby zajmujące się marketingiem bezpośredniej reakcji wiedzą co robią i są w stanie to kontrolować. Reklama tak zwana ogólna/brandingowa to czysta improwizacja.

Oto wypowiedź Davida Ogilvy (w j.angielskim):

 

Zostań praktykiem Direct Marketingu

Pamiętaj, nie chcesz wydawać pieniędzy na reklamy po to, żeby prezentować Twoje nowe logo czy nową myśl kreatywną – to jest rzecz drugorzędna.

Twoim celem zawsze jest złożenie jakiejś oferty, przedstawienie korzyści, unikalnej propozycji sprzedażowej i zmotywowanie klienta do podjęcia jakiegoś działania. W taką reklamę chcesz inwestować pieniądze. Jeżeli tak zrobisz to promocję swojego logotypu i nazwy będziesz miał zwyczajnie gratis.

Stosuj marketing bezpośredniej reakcji we wszystkich Twoich działaniach reklamowych i marketingowych, zostań mistrzem Direct Marketingu i zwiększaj swoją wiedzę w tym zakresie.

To klucz do sukcesu Twojego i Twojej firmy. Dzięki temu wszystkie Twoje działania marketingowe i reklamowe będą niezwykle efektywne, przez co wyprzedzisz swoją konkurencję, nie będziesz wyrzucał pieniędzy w błoto, a Twoje zyski przekroczą Twoje najśmielsze oczekiwania.