fbpx

Rewelacyjna strategia marketingowa

utworzone przez | Biznes i Marketing

„Wypadła rewelacyjnie” – tak podsumował jeden z moich klientów kampanię marketingową, którą dla niego przeprowadziliśmy.

Najnowsze badania obejmujące ponad 500 mln działań podejmowanych przez Internautów pokazują, że średnia konwersja z email marketingu wynosi około 3 %. Mówiąc o konwersji mamy tu na myśli ilość osób, która dokonała zakupu w wyniku otrzymania od Ciebie wiadomości email.

Jaki zatem wyniki sprzedaży uzyskaliśmy, że jedna z moich strategii marketingowych online tak spodobała się mojemu klientowi? Ile procent osób dokonało faktycznego zakupu i skorzystało z oferty? Pokażę Ci to już za chwilę.

 

Nie każdy mógł skorzystać z oferty

Zanim jednak do tego przejdę, chcę abyś wiedział, że oferta wysłana w ramach kampanii dotyczyła zakupu usługi, która ze względów technicznych mogła być wykorzystana tylko przez około 70 % odbiorców. Innymi słowy nie każdy odbiorca posiadał urządzenie, dla którego oferowana usługa mogłaby mieć zastosowanie. Dodatkowo była to jednorazowa usługa sezonowa, z której część klientów już skorzystała.

A zatem, gdyby była to usługa, z której może skorzystać każdy z klientów na liście odbiorców, wynik były jeszcze lepszy!

 

Otwarcia i kliknięcia biją na głowę średnie wyniki branżowe

Pierwszym naprawdę świetnym wskaźnikiem jest współczynnik otwarć wysłanej wiadomości email, który wyniósł prawie 58 %. Ale to nie wszystko. Dodatkowo aż ponad 70 % z osób, które otworzyły wiadomość kliknęło w link prowadzący do oferty, czyli ponad 40 % osób ze wszystkich, do których została wysłana wiadomość!

 

Autoresponder Stats

 

Dla porównania – serwis MailChimp, z którego wysyłanych jest ponad miliard wiadomości email przez ponad 2 miliony użytkowników, miesięcznie w swoim raporcie pokazał, że dla branży mojego klienta przy współczynniku otwarć na poziomie około 33 % współczynnik kliknięć wynosi zaledwie 3,4 %. Uzyskaliśmy zatem…

 

…współczynnik kliknięć lepszy o prawie 1100 %!

Poniżej znajduje się printsrceen statystyk z systemu autorespondera i porównanie współczynników ze średnimi wynikami branżowymi.

 

Email marketing statystyki

 

Moja sprawdzona strategia pobiła te wyniki, można powiedzieć, „na głowę”. Widać jak fantastyczny rezultat już w tym zakresie uzyskaliśmy osiągając 1100 % razy lepszy współczynnik kliknięć od średniej wartości w branży. Co więcej, nikt nie wypisał się z listy odbiorców, a to również niezwykle istotne.

Ile osób dokonało zakupu?

Ile zatem osób dokonało zakupu zaoferowanej usługi?

Ze wszystkich osób, które kliknęły link w wiadomości email prowadzący do oferty, aż ponad 26 % dokonało zakupu usługi. Czyli ponad 10 % wszystkich subskrybentów, do których została wysłana wiadomość email.

 

Ponad 230% wyższa konwersja sprzedaży

Uzyskaliśmy w tym przypadku konwersję sprzedaży ponad 230 % wyższą niż średnia konwersja sprzedaży z email marketingu (3 %), a przecież z naszej oferty ze względów technicznych mogło skorzystać jedynie 70 % osób, do których wysłaliśmy kampanię.

Ale to nie wszystko! Około 70 % z osób, które skorzystały z oferty, zamówiło usługi dodatkowe o wartości nawet większej niż oferowana początkowa usługa.

Zadaj sobie pytanie: co oznaczałoby to dla Twojego biznesu, gdybyś mógł zwiększyć swoją sprzedaż ponad 230 % czy nawet 400 %?

Gdybyś Ty posiadał listę odbiorców 5000 osób, a wartość oferty byłaby na poziomie 100 zł, to przy realizacji mojej kampanii i konwersji na poziomie 10% w Twojej firmie moglibyśmy wygenerować 500 transakcji. Daje to w efekcie 50 000 zł dodatkowego przychodu.

Biorąc pod uwagę fakt, że z odrobiną kreatywności, taką kampanię można zrealizować 4 razy w ciągu roku, to dzięki takiemu podejściu mógłbyś uzyskać 200 000 zł dodatkowego przychodu. Przyznasz, że to całkiem niezły wynik, jak na jedną strategię marketingową online, nieprawdaż?

 

Co więcej, w przeciwieństwie do większości agencji reklamowych czy marketingowych moi klienci korzystają z takich strategii praktycznie bez żadnego ryzyka z ich strony i jakichkolwiek początkowych nakładów finansowych.

 

Dlaczego kampania sprawdziła się tak dobrze?

Zadecydowało o tym kilka czynników:

  • baza odbiorców została zbudowana od podstaw (nie kupiona),
  • baza odbiorców zawierała mix klientów, nieaktywnych klientów oraz potencjalnych klientów,
  • w ciągu 3 miesięcych poprzedzających kampanię, utrzymywana była częsta komunikacja z odbiorcami,
  • odbiorcy otrzymali dużą ilość wartościowych wiadomości i informacji zanim kampania wystartowała,
  • kampania bazowała na marketingu bezpośredniej reakcji (nie kampania brandingowa),
  • oferowana usługa była odpowiednio stargetowana i „dopasowana” do potrzeb odbiorców lecz…

najistotniejszym czynnikiem była odpowiednia implementacja sprawdzonej strategii marketingowej.

Jeżeli czytasz moje artykuły to wiesz, że pomagam firmom i biznesom zwiększać zyski poprzez strategie biznesowe i marketingowe. Ale co najważniejsze strategie, które zostały wielokrotnie sprawdzone i przetestowane w bardzo wielu krajach i w bardzo wielu branżach. Takie, które faktycznie przynoszą oczekiwane rezultaty.

Przykładowa strategia, o której dzisiaj przeczytałeś, została wcześniej sprawdzona i za każdym razem przynosiła fantastyczne rezultaty, dlatego też, również w tym przypadku, odniosła sukces.

Żadne kampanie posiadające wymyślne hasła reklamowe, piękne zdjęcia i kosztujące spore sumy pieniędzy nawet w niewielkim stopniu nie mogą konkurować ze sprawdzonymi rozwiązaniami opartymi na konkretnych badaniach i doświadczeniach.

Istnieje oczywiście szansa, że „wymyślna” kampania zdziała cuda, ale prawdopodobieństwo jej sukcesu i osiągniecia oczekiwanych rezultatów jest tak niewielkie, że wyższe uzyskasz grając w ruletkę czy nawet obstawiając wyścigi konne…

 

close

Prowadzisz spółkę Ltd?

Dowiedz się jak skutecznie oszczędzić na podatku.

  • angle-double-right
    Poznaj 23 najważniejsze koszty uzyskania przychodu w spółce ltd.
  • angle-double-right
    Ponad 30 stron niezwykle wartościowej wiedzy!
  • angle-double-right
    Otrzymuj również praktyczne porady, artykuły i najnowsze informacje dotyczące bezpiecznego prowadzenia spółki ltd.

Wypenij formularz i pobierz Poradnik