fbpx

Sales Tax: 6 powodów problemów firm eCommerce w USA

utworzone przez eCommerce, Podatki

Jeśli sprzedajesz już w USA, to niewykluczone, że Twoja firma e-commerce wytworzyła swoją aktywnością obowiązki sprawozdawczo-podatkowe związane m.in. z podatkiem Sales Tax. Jeśli tak się stało, a obowiązki te nie zostały jeszcze dopełnione, to niestety urzędy stanowe mogą nałożyć mniej lub bardziej srogie kary, odsetki, a nawet wyciągnąć konsekwencje prawne z tytułu spóźnionych podatków, czy nawet samych zaległych deklaracji.

Informacje w tym poradniku mogą być przydatne dla managerów i właścicieli firm e-commerce sprzedających lub planujących sprzedaż w USA, bez względu na model sprzedażowo-logistyczny (w tym lokalizację magazynów).

Może to być zatem sprzedaż e-commerce B2C / B2B, realizowana przez:

  • marketplace (np. Amazon. eBay, Etsy itp.),
  • własny sklep (Woocommerce, Magento, autorskie rozwiązanie),
  • czy też gotową platformę sklepową (np. Shopify, BigCommerce, Wix).

Informacje z tego poradnika mogą być również wartościowe dla firm e-commerce korzystających z serwisów crowd fundingowych (np. Indiegogo czy KickStarter), jak również przedsiębiorców stosujących model dropshippingowy i Print-On-Demand.

W wszystkich tych sytuacjach (nie wykluczając innych), mogą pojawić się do dopełnienia obowiązki związane z podatkiem Sales Tax.

Podatek Sales Tax jest stanowym podatkiem sprzedażowym, który masz obowiązek naliczać do praktycznie wszystkich transakcji, w prawie każdym stanie, w którym Twoja firma wytworzyła tak zwany nexus. Może to nastąpić w wyniku wielu okoliczności związanych z realizowanym przez Ciebie modelem sprzedażowo-logistycznym, a każdy stan posiada odrębne przepisy w tym zakresie.

UWAGA! Pamiętaj, że pomimo wytworzenia obowiązku naliczania Sales Taxu, Twoja firma nigdy nie może tego robić bez dokonania wcześniej odpowiednich rejestracji i uzyskania stosownych pozwoleń.

Naliczanie Sales Taxu bez pozwolenia, jest równoznaczne z przestępstwem 3. stopnia (3rd degree felony).

Warto też wspomnieć, że podatek Sales Tax nie jest jedynym obowiązkiem, który może dotyczyć Twojej firmy e-commerce, sprzedającej w USA.

Powodów, dla których firmy i przedsiębiorcy e-commerce popadają w kłopoty poprzez niedopełnianie obowiązków sprawozdawczo-podatkowych w USA (w tym związanych z podatkiem Sales Tax) jest wiele. W tym artykule przedstawimy 6 najczęstszych, dlaczego tak się dzieje oraz co możesz zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji.

Wszystko to na bazie naszej wiedzy i doświadczenia w rozwiązywaniu problemów, w jakie popadły firmy poprzez niedopełnianie w terminie obowiązków podatkowych w USA.

Natomiast jeśli chciałbyś poznać konkretne przykłady, jakie konsekwencje mogą Cię spotkać za niedopełnienie obowiązków podatkowych związanych z Sales Taxem, zapoznaj się z case study jednego z wielu naszych klientów, któremu pomogliśmy uporać się z trudną sytuacją (w przygotowaniu).

 

#1
Brak wiedzy i świadomości
o występujących obowiązkach Sales Tax

Jednym z powodów, dlaczego firmy popadają w kłopoty, jest brak wiedzy i świadomości, że obowiązki sprawozdawczo-podatkowe istnieją.

Przykładowo realizujesz sprzedaż w Stanach Zjednoczonych, nie wiedząc nawet, że aktywność Twojej firmy może wywoływać jakiekolwiek obowiązki Sales Tax w urzędach.

Podejście analogiczne do innych rynków

Często firmy e-commerce bazują na przeświadczeniu, że system podatkowy w USA działa podobnie jak w innych krajach, w których realizują już sprzedaż, a nie mają w nich obowiązków sprawozdawczo-podatkowych. Daje to złudne wrażenie, że na każdym rynku, w tym w USA, wygląda to tak samo.

Oszczędności czasowe i budżetowe

Brak świadomości o istniejących obowiązkach Sales Tax wynika też czasami z braku chęci na poświęcenie czasu i zasobów na analizę w obszarze podatkowym jeszcze przed wejściem na rynek w USA. Jest to oczywiście błędem, który może kosztować więcej niż poczynione na początku oszczędności.

Presja szybkiego startu

Bywa też, że analiza potencjalnych obowiązków związanych z rynkiem w USA jest odkładana na później, ponieważ firma chce jak najszybciej ruszyć ze sprzedażą, zakładając, że jeżeli nawet jakieś powstaną, to dopełni się je w późniejszym czasie, kiedy sprzedaż rozkręci się na dobre.

Również w takiej sytuacji firma nie ma świadomości i nie wie nawet, jaki jest zakres obowiązków Sales Tax, których nie dopełnia.

 

Niestety system podatkowy w USA jest unikalny i skomplikowany. Jeśli sprzedajesz w innych krajach, w których nie masz obowiązków sprawozdawczo-podatkowych do dopełnienia, to nie znaczy, że tak samo wygląda to w USA. Nie warto również odkładać analizy możliwych obowiązków Sales Tax na później. Może mieć to bardzo nieprzyjemne konsekwencje.

Dlatego najbezpieczniejszym sposobem na uniknięcie takiej sytuacji, jest analiza planowanego modelu sprawozdawczo-logistycznego przez Twojego księgowego, doradcę podatkowego lub zewnętrzną firmę księgową specjalizującą się w przepisach w USA, jeszcze przed wejściem na ten rynek.

 

#2
Ignorowanie obowiązków Sales Tax

Istnieją niestety przedsiębiorcy, którzy wiedzą, że obowiązki związane z Sales Taxem istnieją, ale kompletnie ignorują ten fakt, licząc na to, że nie spotkają ich konsekwencje. Mówią też czasami „a kto mnie znajdzie skoro mieszkam poza USA i moja firma również jest zarejestrowana poza USA”.

Wg nas, to najgorsze możliwe podejście w sposobie prowadzenia biznesu i szybka droga do kłopotów bez względu na to, na którym rynku realizujesz sprzedaż, czy w którym kraju otworzyłeś firmę.

Oczywiście równie dobrze możesz przez całe życie nie płacić podatków i może urząd Cię nie znajdzie, ale ryzyko zawsze istnieje i jest ono niemałe.

A kary za niedopełnienie obowiązków Sales Tax i wyprowadzenie zaległości mogą być niestety dotkliwe, jak możesz przekonać się na podstawie naszego case study (w przygotowaniu).

O tym, że urzędy docierają do firm e-commerce i mogą chcieć to robić w szerszym zakresie, nie budzi wątpliwości i wspominaliśmy o tym, chociażby w artykule na temat 6 najczęściej popełnianych błędów Sales Tax.

Niewiele jest osób, które lubią płacić podatki, czy dopełniać obowiązki z nimi związane. Nie należy to do najatrakcyjniejszych aktywności związanych z prowadzeniem biznesu. Należałoby jednak zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście warto działać wbrew przepisom i całe życie denerwować się bardziej lub mniej świadomie, czy ktoś mnie znajdzie? Czy nie lepiej zwyczajnie działać zgodnie z przepisami i spać spokojnie?

Czy przykładowo wiedząc, że w kraju rejestracji Twojej firmy masz obowiązek rejestracji do podatku VAT, zaryzykowałbyś, aby tego nie robić? Oczywiście, że nie.

Z naszej perspektywy odpowiedź jest jednoznaczna. Jeśli chcesz sprzedawać w USA i prowadzić swoją firmę zgodnie z obowiązującymi tam przepisami, nie ignoruj obowiązków sprawozdawczo-podatkowych związanych np. Sales Taxem. Lepiej spać spokojnie i nie tworzyć zbędnych problemów i zaległości.

 

#3
Brak wiedzy Twojego księgowego
na temat istnienia obowiązków Sales Tax

W wielu sytuacjach firmy e-commerce popadają w kłopoty związane z Sales Taxem, ponieważ błędnie zakładają, że ich księgowy czuwa nad procesem obowiązków podatkowych we wszystkich krajach, gdzie realizują sprzedaż eCommerce.

Niestety każdy nowy rynek zbytu, na którym rozpoczynasz sprzedaż, to inne potencjalne obowiązki sprawozdawczo-podatkowe. Faktem jest, że większość firm księgowych nie jest w stanie kontrolować Twoich obowiązków na całym świecie. Mając na uwadze stopień skomplikowania przepisów podatkowych w poszczególnych krajach, jest to praktycznie niemożliwe.

Tym bardziej, byłoby to niemożliwe dla Twojego wewnętrznego działu księgowego, o ile nie zatrudniasz specjalistów od przepisów podatkowych w poszczególnych krajach świata.

No, chyba że współpracujesz z międzynarodową korporacją księgową, która jest w stanie to zrobić. Choć jak słyszmy, jakość świadczonych przez nie usług i cen, w wielu sytuacjach pozostawiała wiele do życzenia w oczach niejednego klienta, który zgłaszał się do nas z zapytaniem. Dlatego często firmy korzystają z usług zewnętrznych biur księgowych specjalizujących się w przepisach na wybranych rynkach w branży e-commerce.

Przykładowo my w ATB Consulting specjalizujemy się w rozliczeniach e-commerce i dopełnianiu obowiązków sprawozdawczo-podatkowych dla rynków USA, Kanada oraz UK i EU, ale nie pomagamy klientom w kompleksowej obsłudze rynków takich jak np. RPA, Meksyk czy Arabia Saudyjska.

Dlatego mając to wszystko na uwadze, nie powinieneś źle postrzegać swojego księgowego, że nie jest w stanie ogarnąć dla Ciebie sprzedaży e-commerce na cały świat kompleksowo, a raczej być wyczulonym, jeśli księgowy twierdzi, że jest w stanie zrobić to dla Ciebie od A-Z.

Przykładowo w naszej praktyce zgłaszali się do nas w przeszłości przedsiębiorcy e-commerce, którzy prowadzili brytyjską spółkę ltd, a ich lokalny księgowy rozliczał ich sprzedaż e-commerce realizowaną tylko w UK. Natomiast przy rozpoczęciu sprzedaży w USA, ich księgowy nie potrafił ocenić, kontrolować, czy dopełnić obowiązków sprawozdawczo-podatkowych (w tym Sales Tax) w tym kraju. Zwyczajnie nie posiadał w tym zakresie specjalizacji.

Rzetelny księgowy powinien poinformować, że jest to poza zakresem jego kompetencji, gdyż nie specjalizuje się w rynku USA… o ile oczywiście dałeś mu znać, że na tym rynku planujesz sprzedaż. A więc odpowiedzialność leży tutaj po obu stornach.

Ale co, jeśli księgowy tak jak przedsiębiorca nie wie nawet, że obowiązki związane z podatkiem Sales Tax mogą wystąpić?

Wtedy pojawiają się problemy, gdyż niestety w wielu sytuacjach przy samym już rozpoczęciu sprzedaży w USA (w zależności od modelu sprzedażowo-logistycznego) takie obowiązki mogą zacząć się pojawiać.

Zawsze promujemy dwustronną komunikację pomiędzy firmą księgową a firmą e-commerce. Nasi klienci zawsze są zachęcani do tego, aby dawać nam znać o swoich planach, ponieważ wiele szczegółów może mieć wpływ na powstanie obowiązków sprawozdawczo-podatkowych w USA w tym Sales Tax.

Dlatego, jako przedsiębiorca czy też manager e-commerce, aby nie pozostawiać spraw samych sobie i uniknąć takiego błędu, powinieneś aktywnie dopytywać księgowego, czy jest w stanie rozliczyć dla Was rynek w USA lub w jakim dokładnie zakresie jest w stanie pomóc Twojej firmie.

Jeśli masz taką możliwość, to możesz też skorzystać ze szkolenia, aby poznać podstawy związane z podatkami w USA dla e-commerce i wiedzieć, o co dopytywać księgowego.

Możesz też poszukiwać porady u ekspertów z zewnątrz. Z taką osobą (zazwyczaj podczas odpłatnych konsultacji) można poddać analizie sytuację Twojej firmy i ocenić, czy przy wejściu na dany rynek w USA, pojawią się jakieś obowiązki sprawozdawczo-podatkowe w tym Sales Tax, o których Twój księgowy może nie wiedzieć.

W naszej ocenie warto to zrobić, nawet jak znajdziesz w Internecie informację potwierdzającą, że takowych nie ma…

a to dlatego, że błędne porady online są niestety plagą dzisiejszej branży e-commerce, co jest kolejnym powodem, dla którego firmy popadają w kłopoty i o tym porozmawiamy w kolejnej sekcji.

 

#4
Korzystanie z błędnej lub nieprecyzyjnej porady online
dotyczącej Sales Taxu

Kilkukrotnie w naszych artykułach podnosiliśmy temat błędnych i nieprecyzyjnych porad udzielanych online przez osoby nieposiadające specjalizacji w rozliczeniach obowiązków sprawozdawczo-podatkowych w eCommerce.

Co gorsza, samo nawet wskazanie przez nas tego faktu i konstruktywna krytyka tego rodzaju porad spotykała się z falą agresywnego hejtu, naciskami usunięcia naszych treści, czy nawet zastraszaniem naszej firmy pozwami sądowymi przez osoby, które takich nieprecyzyjnych i tym samym nieprawidłowych porad udzielały…

Jest to niedorzeczne, mając na uwadze, że takie działania i nieprecyzyjne porady szkodzą całej społeczności e-commerce i mogą prędzej lub później wprowadzić wielu przedsiębiorców w kłopoty.

Nie zmienia to jednak faktu, że problem istnieje, dlatego warto być ostrożnym oraz nie bazować na poradach Sales Tax znalezionych online, czy nawet podczas kursów szkoleniowych dotyczących aspektów technicznych, czy marketingowych w sprzedaży e-commerce.

Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę?

Na forach internetowych, grupach Facebook, social media itp. znajdziesz różnego rodzaju informacje podatkowe dotyczące rynku w USA i branży e-commerce.

Niestety mogą one wprowadzić Cię w błąd, gdyż w wielu przypadkach są zwyczajnie:

  • błędne,
  • nieprecyzyjne,
  • niekompletne
  • lub nie mają zastosowania w Twojej konkretnej sytuacji,

o czym możesz nie wiedzieć ani Ty, ani nawet osoba udzielająca tej porady online.

Począwszy od błędnych porad, że
Sprzedając w USA przez marketplace (np. przez amazon), nie masz żadnych obowiązków Sales Tax

poprzez niepełne i nieprecyzyjne typu:
dopóki nie generujesz sprzedaży w wysokości min. $2000 w danym stanie, to nie musisz się przejmować podatkami,

a skończywszy na wybiórczych np.:
jedyne co musisz zrobić, rozpoczynając sprzedaż w USA, to uzyskać numer FEIN, ale to dopiero w przyszłości.

Są to tylko przykłady mogących wprowadzić w błąd bardzo ogólnych stwierdzeń, których niestety jest online coraz więcej.

Aby uniknąć tej pułapki, zawsze zalecamy skorzystanie z eksperckiej konsultacji renomowanych doradców podatkowych lub doświadczonej firmy księgowej rozliczającej podatki w USA w celu indywidualnej oceny sytuacji Twojej firmy i czekających Was obowiązków sprawozdawczo-podatkowych w USA.

 

#5
Bazowanie na informacjach o Sales Tax
wyłącznie z kursów eCommerce

Niestety wielu ekspertów posiadających duże doświadczenie w sprzedaży poprzez platformy marketplace (np. Amazon /eBay / Etsy), czy też platformy sklepowe takie jak Shopify, BigCommerce czy Wix, również często nieświadomie wprowadza swoich klientów w błąd w ramach oferowanych kursów.

Problem polega na tym, że wiele osób tworzących tego rodzaju szkolenia online stara się stworzyć kompleksowe rozwiązanie na osiągnięcie sukcesu w sprzedaży e-commerce, a obowiązki sprawozdawczo-podatkowe są przecież tego nieodłączną częścią.

Takie kompleksowe podejście jest oczywiście godne pochwały w kontekście zwiększonej wartości, jaką otrzymują kursanci, ale jednak większość z twórców tego rodzaju szkoleń, pomimo ogromnej wiedzy technicznej ecommerce, nie jest ekspertami w podatkach.

Lecz zamiast skierować swoich klientów do specjalistów w tej dziedzinie, przedstawiają im w swoim kursie bardzo ogólne i niepełne informacje, które również mogą wprowadzić w błąd lub dawać złudne wrażenie, że sprzedając w USA, obowiązków Sales Tax zwyczajnie nie masz (nie wspominając o innych podatkach).

W naszym rozumieniu takie osoby w ogóle nie powinny prezentować interpretacji przepisów podatkowych lub przynajmniej wyraźnie zaznaczać, że kursanci powinni zawsze skorzystać z indywidualnej analizy ich sytuacji i porady firmy doradczo-księgowej specjalizującej się w podatkach na rynku w USA.

Nie mówimy tu oczywiście o skrajnych przypadkach i o osobach, które wręcz zachęcają klientów do niedopełniania obowiązków, podając jako przykład swój biznes, w ramach którego od wielu lat tego nie robiły i żaden urząd amerykański ich przecież jak dotąd nie złapał… To wg nas nieetyczne działanie mogące wprowadzić wiele osób w kłopoty i sporadycznie na takie osoby również możesz się natknąć.

Prawda jest taka, że nawet jeśli ktoś prowadził biznes w USA przez ‘X’ lat i nigdy nie dopełniał obowiązków sprawozdawczo-podatkowych, to nie znaczy od razu, że prowadził go zgodnie z obowiązującymi przepisami i w przyszłości nie poniesie tego dotkliwych konsekwencji.

To oczywiście dość skrajna analogia, ale dla zobrazowania sytuacji, grupy przestępcze zaangażowane w karuzele VAT w EU, też są bezkarne, dopóki nie zostaną skontrolowane i ukarane.

 

#6
Bazowanie na informacjach o Sales Tax
z platform
marketplace i sklepowych

Platformy sprzedażowe typu markteplace pozwalają na sprzedaż e-commerce na wielu rynkach, jednak nie w pełni pomagają w dopełnianiu obowiązków sprawozdawczo-podatkowych.

Problem ponownie leży po dwóch stronach:

  • Z jednej strony firmy e-commerce bazują na szczątkowych informacjach znalezionych online, mogących sugerować, że sprzedając przez marketplace, są zwolnione z obowiązków podatkowych w USA (w tym z Sales Taxu).
  • A z drugiej, platformy marketplace nie przedstawiają precyzyjnych informacji na temat faktycznych obowiązków w USA.

I o ile większe markeplacy zostały niejako zmuszone do informowania sprzedawców e-commerce na temat obowiązków sprawozdawczo-podatkowych, czy nawet dopełniania niektórych z nich w ich imieniu, to i tak informacje na ich stornach są często niekompletne i nieprecyzyjne w kontekście wszystkich obowiązków Sales Tax czekających firmę sprzedającą w USA.

Co też jest poniekąd zrozumiałe, gdyż żadna platforma nie zna dokładnie sytuacji Twojej firmy e-commerce, aby móc stwierdzić, czy i jakie dokładnie obowiązki w USA mogą Cię dotyczyć.

Tak jak rozmawialiśmy wcześniej, system podatkowy w USA jest bardzo skomplikowany. Bez indywidualnej analizy wszystkich okoliczności mogących mieć wpływ na obowiązki podatkowe niemożliwym jest jednoznacznie stwierdzić, co dokładnie musisz w USA dopełnić, aby ze spokojem w pełni legalnie prowadzić biznes.

Warto tu również podkreślić, że nie tylko sprzedaż przez marketplace typu Amazon, eBay czy Etsy może wywoływać obowiązki Sales Tax (oraz inne).

Podobnie jest w przypadku, chociażby:

  • platform sklepowych typu Shopify, BigCommerce czy Wix,
  • własnych sklepów typu Woocommerce, Magento,
  • serwisów Crowd Fundingowych np. Indiegogo czy KickStarter,
  • jak również firm / dostawców korzystających z modelu dropshippingowego, czy Print-On-Demand.

Przykładowo wbrew błędnemu przekonaniu, platformy typu Shopify nie mają obowiązku informowania o obowiązkach Sales Tax ani nie są za nie w żadnym zakresie odpowiedzialne (nie są objęte przepisami dotyczącymi marketplaceów).

Oczywiście przedstawiają na swoich stronach ogólne informacje dotyczące podatków i konfiguracji ich naliczania na takiej platformie. Jednak podobnie jak w przypadku marketplaców, czy różnego rodzaju blogów, nie są to wskazówki podatkowe dopasowane do każdej sytuacji.

Warto to wiedzieć i nie sugerować się, że Twoja firma zwyczajnie żadnych obowiązków w USA nie ma.

Najlepszym etycznym rozwiązaniem ze strony tego rodzaju firm jest jasne komunikowanie, że obowiązki sprawozdawczo-podatkowe w sprzedaży ecommerce (marketplace / sklep / crowdfunding itp.) w USA mogą być różne i zależą od indywidualnej sytuacji Twojej firmy, dlatego zawsze powinieneś omówić to ze swoim księgowym lub doradcą podatkowym.

Niestety nie w każdym przypadku tak jest i nie każdy dostawca tego rodzaju usług jasno o tym mówi. Zdarzają się tacy, którzy ukrywają ten fakt w regulaminach stron i warunkach korzystania z serwisu zastrzegając, że nie są odpowiedzialni za podatki i nie udzielają tego rodzaju porad.

Dlatego warto, abyś zachował ostrożność i nie brał wszystkiego, co znajdziesz online dosłownie. Nie zalecamy również, abyś sam próbował interpretować to, co znajdziesz na blogach czy w poradnikach usługodawców typu marketplace, crowdfunding, czy nawet platform sklepowych.

Bardzo często w ocenie sytuacji dotyczącej obowiązków sprawozdawczo-podatkowych znaczenie mają szczegóły, a przecież zupełnie naturalne jest to, że jako specjalista e-commerce, a nie ekspert podatkowy w USA, niestety nie wiesz, czego nie wiesz w zakresie przepisów podatkowych.

 

Przedstawiona przez nas lista powodów, dla których firmy niedopełnianą obowiązków podatkowych Sales Tax w USA i przez co często popadają w kłopoty (nierzadko bardzo kosztowne), nie jest oczywiście wyczerpująca. Przedstawiliśmy tych 6 najczęściej powtarzających się, z którymi spotykamy się podczas prowadzonych przez nas konsultacji, audytów czy dopełniania zaległych obowiązków dla zgłaszających się klientów z problemami.

I dotyczy to jednakowo tych sprzedających przez amazon, eBay czy własny sklep. Bez względu na to, czy sprzedają produkty cyfrowe, SaaS, fizyczne z wysyłkami z USA, dropshipping realizowany z Chin czy nawet Print On Demand i Crowdfunding.

Warto unikać tych błędów, a tym samym potencjalnych problemów związanych z obowiązkiem zapłaty zaległych podatków Sales Tax, karami, odsetkami, czy nawet konsekwencjami prawnymi.

Przed rozpoczęciem sprzedaży w USA

Zalecamy też, aby zawsze przed rozpoczęciem sprzedaży w USA porozmawiać ze swoim księgowym, w jakim zakresie jest w stanie obsłużyć Twoją firmę na tym rynku. A w razie wątpliwości zasięgnąć porady ekspertów specjalizujących się w podatkach w USA.

Nie tylko pozwoli Ci to uniknąć potencjalnych problemów w firmie i zaległości w przyszłości, ale również umożliwi lepsze przygotowanie business planu i zasobów na rozpoczęcie i utrzymanie sprzedaży e-commerce w USA.

Kiedy już sprzedajesz w USA

Natomiast jeśli znalazłeś się w sytuacji, w której od jakiegoś czasu sprzedajesz w USA, to również rozpocznij od rozmowy ze swoim księgowym. Jeśli nie jest on w stanie Ci pomóc, możesz skorzystać z zewnętrznej konsultacji, a następnie audytu podatkowego. Tego rodzaju porada i analiza może dać Ci pełen obraz, jakie dokładnie powstały zaległości sprawozdawczo-podatkowe Sales Tax w USA, w jakiej wysokości oraz co należałoby dopełnić teraz, jak również w przyszłości.

Jeśli potrzebujesz wsparcia

Jeśli miałbyś taką potrzebę, w ATB Consulting również możesz znaleźć wsparcie. Od wielu lat pomagamy klientom w analizie czekających ich obowiązków sprawozdawczo-podatkowych przed wejściem na rynek w USA.

Zajmujemy się również bieżącą kontrolą podatkową i kompleksowymi rozliczeniami e-commerce na rynku w USA wspierając wewnętrzne działy księgowości firm klientów również z Polski. Pomagamy w dopełnianiu obowiązków sprawozdawczo-podatkowych zarówno na poziomie federalnym, jak i stanowym.

Pomagamy też klientom, oferując audyty podatkowe w USA i wyprowadzając ewentualne powstałe zaległości. Dzięki temu klienci, którzy znaleźli się w kłopotach, mogą uporządkować z nami niedopilnowane sprawy i finalnie mieć pewność, że prowadzą biznes w USA zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Jeśli byłoby dla Ciebie interesujące, zapraszamy do kontaktu i umówienia się na konsultację. Napisz do nas, wypełniając formularz na naszej stornie kontaktowej >>